FOTO'S VAN ethiopie OP SMUGMUG klik hier :)

Foto's verschijnen niet meer in dit verslag vanwege technische storing.

Dag 556 – 5 april 2014 – Marsebit (KEN) naar Moyale (ETH) – 249 km

Wederom om iets voor zeven wakker en dit keer hoefde we niet lang te wachten op het ontbijt want het stond al klaar. Brood, jam, boter, ieder twee eitjes en koffie of thee. Totaal voor de overnachting, avondeten, ontbijt en een fles drinken waren we zeven euro kwijt per persoon. Ik wou de banden met een elastische strap nog extra vastzetten aangezien ze gisteren af en toe verschoven. Ik heb drie banden achterop! We hebben nog ieder een noppen voorband, een nieuwe voorband voor in Addis Abeba en Ben heeft nog een nieuwe achterband (mijn maat was er niet). We hebben dus vijf banden totaal die mee moeten. Ik wou dus de extra strap pakken maar wat ik aantrof was een topkoffer vol pindakaas! Wat een gore zooi zeg. Alles wat onder de pindakaas zat op de grond gegooid en met wc papier het erste eruit gehaald. Vervolgens met de handdoek van Henry’s camp het laatste eruit geveegd en een beetje desinfectiemiddel voor de handen in de topkoffer gespoten (om de reuk tegen te gaan). In de wasbak alle pindakaas van mijn documenthouder, wielslot en de strap gehaald en vervolgens alles weer ingepakt en aangereden. Om half negen waren we weg en zijn we bij de Shell even gaan tanken. Tegen Ben zeiden ze dat er 30 kilometer asfalt zou liggen richting Moyale en iemand anders zei tegen mij dat het 80 kilometer zou zijn. We hadden gedacht dat er helemaal niks zou liggen dus een mooie meevaller. Eenmaal uit Marsebit begon het asfalt al meteen en een zeer mooi tapijtje ligt er. Heerlijk rijden en onderweg een paar keer gestopt voro foto’s van dromedarissen, het uitzicht of van ons. Na zeventig kilometer hiled het asfalt dius het gehobbel kon weer beginnen. Halverwege kwamen we in een dorpje aan dat op een heuvel ligt. Hier gestopt om een paar flessen water te kopen want met de warmte gaat er genoeg doorheen. We wouden ook wat eten maar met twintig man om je heen is dit niet zo leuk. Het dorp uitgereden waar weer een stuk asfalt ligt van twintig kilometer (dus totaal 90 kilometer asfalt gehad). Hier langs de weg gestopt en met een mooi uitzicht onze hot buns opgegeten (krentenbrood met stukjes fruit erin). Na twinig kilometer het laatste stuk offroad gereden. Sommige stukken waren wel goed maar op het einde was het weer erg slecht. Veel los zand waar Ben bijna onderuit ging. Ik ging even later de berm in maar bleef ook rechtop. Iets voor drie waren we bij de grensovergang en hier het papierwerk weer geregeld. De pot pasta is inmiddels ook in mijn topkoffer ontploft maar deze zit gelukkig in een plastic zak. Gelukkig geen vettigheid in de koffer zelf. Ik was als tweede het papierwerk gaan regelen en toen vroegen ze naar de kwitantie voor wegenbelasting of iets dergelijks welke je moet betalen als je meer dan zeven dagen in Kenia blijft. Deze hadden we bij binnenkomst niet betaald en ik zei dat ik de kwitantie kwijt was. Ik zei dat ik wel 20 dollar per motor had betaald (zoveel kost het ook) en de kerel was overtuigd want anders had ik het niet geweten zal hij wel denken. Dus ieder 20 dollar bespaard in Kenia. Aan de kant van Ethiopie ging het instempelen van het paspoort ook vrij snel en bij de douane ook. Voor het eerst werden de framenummers gecontroleerd met het Carnet in Afrika! We hebben de goede man een compliment gegeven. Aangezien de volgende stad te ver weg ligt blijven we vandaag hier. We zitten in het duurste hotel wat maar liefst 12 euro kost (kamer). We zitten in de Barack Obama hut. Ben zijn voorspatbord zat scheef en bleef twee keer achter de keienvanger haken. Volgens mij is er een kei gekomen tussen het voorwiel en het spatbord. Aan de rechterkant was het spatbord losgeslagen dus gelukkig was het weer zo gemaakt. Er waren geen kamers beschikbaar maar de kerel bij de balie zei al dat er over 30 minuten iemand zou uitchecken. Na een colaatje was de kamer schoongemaakt. Hier een koude docuhe gehad en dat was nodig ook. We zitten helemaal onder het stof. Na het douchen de reisverslagen bij gaan werken en eten besteld (friet, omelet en minestronesoep). Staat veel onbekends op de kaart dus maar de veilige opties gepakt.

Add a comment Add a comment

Lees meer: Ethiopie

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.