FOTO'S VAN Namibie OP SMUGMUG KLIK HIER :)

Dag 387 – 18 oktober 2013 – Maun (BOT) naar Buitepos (NAM) – 488 km

Ik was om half acht wakker en meteen opgestaan. Begonnen met spullen inpakken en vervolgens zijn we bij onze Nederlandse en Zuid Afrikaanse vrienden een bakje koffie gaan drinken. We hadden nog muffins gevonden dus deze meteen meegenomen en van hun nog een lekkere boterham met Zuid Afrikaanse pindakaas gehad. We moeten veel kilometers rijden dus een vroeg vertrek was wel fijn geweest IMG 3211gezien de hitte. Echter weer aan de praat geraakt met hun en we hadden nog niet alles ingepakt. Bij het restaurant nog een kom yoghurt gegeten en het was pas elf uur voordat we weg waren. Met bijna vijfhonderd kilometer te gaan dus een late aankomst vandaag. Vanochtend deed eindelijk internet het weer en helaas stond er slecht nieuws op de email. Onze hond Robbie, malteser leeuwtje van 13 jaar, was de laatste dagen erg slecht en dus hebben ze hem naar de dierenarts gebracht om hem te laten inslapen. Ik had nog gehoopt Robbie te zien bij terugkomst maar ik wist dat de kans niet al te groot was aangezien het nooit echt een topfitte hond is geweest. Robbie moest nog eens regelmatig naar de dierenarts voor klachten maar hij heeft het goed gehad bij ons thuis. Vorige week dus de kanarie en nu de hond. Slechte week voor de huisdieren bij ons thuis. Het andere hondje bij ons thuis, Boy van bijna 13 jaar, heeft het hele huis al afgezocht om zien vriend te zoeken. Oftewel even een klotedag. Na de laatste spullen ingepakt te hebben afscheid genomen van Anton, Janny, Trish en Saskia. Op het begin lekker door kunnen rijden maar toen ik op de navigatie ging zoeken waar het eerste tankstation lag schrok ik. Dat gaat erg krap worden! De snelheid ging van 120 naar 100. We kregen vervolgens een checkpoint waar we onze schoenen moesten ontsmetten en de motor moest door een plas met onstmettingsspul. Ik gevraagd of het tankstation inderdaad zover weg lag en dit was correct. De snelheid ging van 100 naar 80 om nog zuiniger te rijden. Gedurende de rit stonden mijn ogen vaak gericht op de benzinemeter en de afstand tot het tankstation op het navigatiesysteem. Vijftig kilometer was ik er vrij zeker van dat ik het ging redden aangezien het lampje van de benzine nog niet aan stond. Snelheid weer omhoog en uiteindelijk het tankstation ook gehaald. Tankinhoud is 16 liter en er ging 15 liter in. Nog 20/25 kilometer verder kunnen rijden dus. In Windhoek toch maar eens kijken of ze aan het reksysteem van de koffers iets kunnen maken waar ik een benzinekan kwijt kan van 10 liter. Vandaag goed weg gekomen maar ik ga het een keer niet redden dus toch maar een oplossing zoeken voordat het te laat is. Na het tanken een pot yoghurt gekocht bij de supermarkt. Hier stonden een paar vrouwen in ceremoniële kleding dus gevraagd of ik van hun een foto mocht maken. Kleding leek een beetje op de kleding uit Volendam. Schijnt dat ze die kleding dragen als ze getrouwd zijn. Laatste stuk naar de grens weer lekker door kunnen rijden en de weg was echt een tapijtje. Onderweg nog wat dode koeien langs de weg zien liggen en ook een dode struisvogel. Allemaal als gevolg van aanrijdingen. Mooiste van onderweg was dat een struisvogel het op het lopen zetten en langs mij af rende. Ik reed wel een stukje sneller maar ze zijn nog best snel die beesten! Bij de grens eerst de stempel gehaald bij Botswana voor het verlaten van het land en vervolgens de entree-stempel van Namibië gehaald. Kosten waren nihil voor ons Nederlanders dus dat is mooi. Wel weer de wegenbelasting betalen maar dit was maar een tientje. Na het tanken gestopt bij een rest camp wat op een paar honderd meter van de grens lag. Hier een cabin gepakt zodat we de tent niet meer op hoeven te zetten. Het was inmiddels al donker geworden dus gaan we niet meer verder rijden. Spullen in de cabin gelegd en in het restaurant even op internet gezeten. Nog even douchen en toen was het weer tijd voor de reisverslagen. Morgen staan er 300 kilometer op het programma en rijden we naar de hoofdstad Windhoek.

Add a comment Add a comment

Lees meer: Namibie

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.