FOTO'S VAN Zuid afrika, Lesotho & swaziland OP SMUGMUG KLIK HIER :)

Dag 324 – 16 augustus 2013 – Dubai (VAE) naar Kaapstad (ZA) – 20 km

Na onze tweede vlucht zijn we inmiddels aangekomen in Dubai waar het nacht is. De meeste mensen lagen op een luie stoel te slapen en wij zijn ook maar op zoek gegaan naar zo’n lekkere luie stoel die we even later vonden. Ik had weer een beetje honger dus ben bij de Starbucks een lekkere bak koffie gaan halen en bij de Burger King nog een dikke burger erbij. Na mijn nachtdiner even gelegen en geprobeerd de stoelen te wijzigen echter dit was niet meer mogelijk aangezien alle exitseats al vergeven waren. We zitten dus op de langste vlucht erg krapjes maar dat overleven we wel. Tussen drie en vier ergens was het tijd om te boarden en dit keer hadden we IMG 2756helaas een ouder vliegtuig met minder luxe. Bij de ingang stond een stel waarvan de man niet helemaal lekker van was. Even later kwamen ze langs ons zitten maar het vertrek liet op zich wachten. Even later kwam een medewerker van het vliegveld binnen met twee ambulancebroeders en de man werd gevraagd om zijn ticket en paspoort te geven. Voor mij was het toen al duidelijk dat hij dus niet mee ging op de vlucht. De man weigerde mee te werken en was ineens weer volledig genezen. De man begon zijn geduld te verliezen en stond op en wou indruk maken door vlak voor de medewerker zijn gezicht te gaan staan. De medewerker ging wat achteruit staan en zei niks. Hij had toch al de security opgeroepen en even later kwamen ze binnen. De vrouw had het toen ook wel door en spoorde zijn man aan om toch maar op te staan en uit het vliegtuig te stappen. Voor ons natuurlijk goed nieuws aangezien we nu twee stoelen vrij hadden naast ons. Ben schoof al een plek op maar een vrouw die een rij voor ons zat kwam op de andere stoel zitten. Ze gaf aan dat ze last van haar been had en dat ze daarom van rij wisselde echter ze zat op precies de zelfde plek aan het gangpad maar dan een rij naar achter. Later bleek ze problemen te hebben met haar man en dat ze niet langs hem wou zitten. Maar goed, wij hadden in ieder geval een vrije stoel tussen ons in. De rest van de vlucht een paar keer in slaap gevallen en als ik wakker werd dacht ik een paar uur geslapen te hebben maar zodra ik op de kaart keek waar we waren viel dat dus vies tegen. Hooguit een kwartier geslapen per keer misschien maar beter dan niks. Het eten was wederom erg lekker en het toetje was het hoogtepunt. Chocolade mousse met cappucino erop, jammie! Ondanks de vertraging kwamen we toch redelijk op tijd aan. Iets voor twaalf uur lokale tijd, na een vlucht van bijna elf uur, kwamen we aan op het vliegveld van Kaapstad. Hier in de rij gaan staan voor de paspoortcontrole en ze vroeg om een retourticket naar Nederland die ik niet had. Ik haar uitgelegd dat ik per motor uit Zuid-Afrika rijd maar ik moest een ticket laten zien. Ik nogmaals uitgelegd dat de motor vanuit Malesië onderweg is naar Durban en dat ik dus per motor verder ga. Nu wou ze bewijs zien van het transport wat ik niet had dus Ben maar even geroepen want hij had wel papieren van zijn transport. En jou motor dan vroeg ze. Ja, we rijden samen op één motor zei ik tegen haar. Na het tonen van de papieren kon ik toch door. Hier werd de bagage gecontroleerd door de meest afschrikwekkende hond die ik pooit heb gezien. Er kwam een gevaarlijk uitziende tekkel, die gelukkig goed aan de lijn zat, en die begon eens te snuffen. Gelukkig voor ons was alles goed. Hierna wat bij de subway gaan eten en een taxi gepakt naar ons verblijf in Lagoon Beach. Hier hadden we een apartement gehuurd voor nachten aan het strand die behoorlijk luxe is. Sjuul en mijn moeder weten van niks dus dat is een verassing voor straks. We hebben ze gezegd dat we een goedkoop hostelletje geboekt hadden. Goedkoop was het wel want het was maar 15 euro per persoon en we zitten vrij dicht bij het centrum. In het appartement even op internet gezeten en hierna de wekker gezet op half zeven ’s avonds en gaan slapen. Twintig voor tien zouden Sjuul en mijn moeder aankomen dus dan hebben we tijd zat. Half zeven gaan douchen en nog even een serie gekeken op de laptop. Rond acht uur vertrokken en naar de bushalte gelopen die om de hoek ligt. Het waaide erg hard want je kon bijna tegen de wind in gaan hangen en het was koud! Na vele maanden van zomerse tempraturen is dit weer even wennen. Bij het bushokje moest je een pas kopen die je kunt opwaarderen. Dit duurde maar en duurde maar en het regende inmiddels en met de wind erbij was het echt rillen geblazen. Na een half uur wachten was het pas geregeld en toen moesten we eerst nog tien minuten wachten op de volgende bus. Na de eerste bus moesten we nog overstappen en daar moesten we ook weer wachten. Uiteindelijk waren we rond tien uur pas op het vleigveld. Daar naar binnen gelopen want ik had Sjuul al zien lopen. Bij de ingang naar binnen riep mijn moeder die achter ons stond. Iedereen blij om elkaar weer te zien na een lange tijd en samen eerst wat gaan eten. Hierna naar Avis om een auto te huren. De auto die ik twee dagen later pas heb gehuurd konden we niet krijgen dus voor twee dagen maar een andere auto gepakt. We kregen een Toyota Corolla mee waarbij het stuur dus rechts zit en de schakelpook links. Even wennen maar het ging vrij goed. De weg redelijk goed kunnen vinden want we hadden geen navigatie. Maar goed dat ik beetje heb opgelet in de taxi eerder op de dag. Na het uitpakken  van de spullen zijn we gaan slapen want iedereen had de pijp leeg.

Add a comment Add a comment

Lees meer: Zuid Afrika, Lesotho & Swaziland

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.