VOOR FOTO'S WORDT VERWEZEN NAAR SMUGMUG (ZIE LINK OP HOMEPAGE) OF KLIK HIER.

Dag 40 – 5 november 2012 – Lahore (Pak) naar Amritsar (IND) - 60 km

Vandaag ons (voorlopig) laatste ontbijt met Jos. Er zijn al plannen gesmeed dat Jos in Afrika langs komt met een Toyota Landcruiser.  Zou echt super zijn mocht het hem lukken. Vanochtend dus afscheid genomen van Jos maar ook van de vrouwen Karin en Cilly waar we ondanks de herrie van gisteren elkaar nog een fijne reis hebben gewenst. Rond half één waren we klaar voor vertrek richting de grens. We zijn vandaag wat laat omdat we de ceremonie bij de grens graag willen zien waar tienduizenden mensen op af komen!  De grens ligt maar 30 km van Lahore af dus we zijn er zo. Eenmaal daar aangekomen kwamen we de motorgroep die we in Quetta tegenkwamen weer tegen. Ze hebben nog flink doorgereden maar zo te horen waren ze vanochtend al om 6 uur op pad. Bij de grens onze papierkraam geregeld maar voordat we verder richting de kan van India konden moesten we eerst wachten. De Chief-Minister met nog vijf andere DSCF1872ministers uit India gaan vandaag ook de grens over naar Pakistan. Een peloton aan beveiliging, nieuwsploegen, fotografen en een ceremonieorkest staan al klaar voor de grensovergang van de ministers. Ik heb me inddels met mijn super professionele camera tussen de andere fotografen gevoegd om ook wat foto’s te maken. Het spektakel duurt maar even en vlak voor mijn neus lopen de ministers voorbij. Kwam als laatste aan en had de beste plek!  Iedereen moest wachten maar wij toeristen mochten alvast over de rode loper een stuk verder rijden voordat de volgende stoet voorbij zou komen. Hier nog wat filmpjes gemaakt van de mooiste grensovergang tot nu toe! Hebben wij toch weer geluk dat we dit spektakel van dichtbij mogen meenemen. Straks nog de dagelijkse ceremonie waar de duizende mensen op afkomen als toetje. Inmiddels zijn we bij het kantoor waar we het carnet voor de import van onze motor moeten regelen. De grote groep motorrijders zijn nog voor ons waardoor we hier lang hebben moeten wachten en de ceremonie hebben moeten missen! Inmiddels is het al donker en rijden we Amritsar in. We hadden de naam van het verblijf door gekregen van de grote groep en eenmaal daar aangekomen bleek de prijs belachelijk hoog. Zelfs als je wou blijven slapen in een tent was je nog 10 euro kwijt! We kregen ook geen korting dus zijn we maar naar het hotel gereden dat we in eerste instantie hadden uitgezocht. We verblijven vandaag in het Lucky Guest House dat vlakbij de Golden Temple ligt. Gelukkig voor ons is er een gratis parkeergarage 100 meter verderop. Na het een biertje en onze eerste maaltijd in India zijn we met Sigi en Iris naar de Golden temple gelopen. We moesten onze schoenen uit doen en onze haren bedekken. Sigi en Iris hadden geen zin hierin maar liepen wel mee naar de ingang waar bij het binnenkijken van plein / gebouw de gedachten al snel veranderde. Echt een supermooi plein met de gouden tempel in het midden en daaromheen water. Met zijn alle hebben we een ronde gelopen daar en zijn we de gouden tempel binnen gelopen. Niet normaal zo mooi en de atmosfeer die er heerste! We mochten helaas geen foto’s / filmpjes maken van binnenin de tempel maar dit is echt een aanrader! Na het bezoek hebben we op het dakterras van het hotel nog een fles bier gedronken!

Dag 41 – 6 november 2012 – Amritsar (IND) naar Panipat (IND) – 403 km

Vandaag de hele dag gereden tot een uur of zeven in de avond. Er waren zoveel wegwerkzamheden waardoor je telkens op en af de weg moest en wil je het tempo er een beetje inhouden dan moet je slingerend door het verkeer heen rijden. Toen het donker was kwam er zelfs een ezel met wagen, natuurlijk zonder licht, op de snelweg spookrijden. Echt levensgevaarlijk is het verkeer hier! We konden niet snel een hotel vinden en in de laatste stad die we doorreden werd ineens alles zwart. De stroom viel uit dus dat was wel even een raar gezicht. Na wat zoekwerk kwamen we aan bij een pas geopend hotel dat er zeer mooi uit zag. De prijs was weer het probleem dus hebben we de kamer weer gedeeld met Sigi en Iris. Ik had totaal geen energie meer en ben al vroeg op bed gaan liggen. Ik had totaal geen trek en ben na een glas cola en een pijnstiller in slaap gevallen.

Add a comment Add a comment

Lees meer: India - part I

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.