FOTO'S VAN Nepal II OP SMUGMUG KLIK HIER :)

Dag 239 – 23 mei 2013 – Seoul (ZKO) naar Kathmandu (NEP) – 0 km

Tien op vijf was ik al wakker en nog even gelegen totdat het zes uur was. De eigenares van het guesthouse was al in de keuken aan het rommelen en vijf minuten later was ik ook de kamer uit. In de keuken een kom cornflakes gegeten, mijn spullen gepakt en nog een foto gemaakt voor het guesthouse. Ze hadden gevraagd of ze een foto mochten maken zodat ze deze op de spiegel konden plakken in het guesthouse. Ook even samen met de eigenares en de dochter op de foto geweest en ze zouden de foto’s doorsturen op facebook. De dochter heeft mij met de auto naar het busstation verderop gebracht en onderweg zei ze dat het 10.000 won kost om de bus te pakken. Als ik dat had geweten had ik fijn de metro gepakt voor iets meer dan 1.000 won. Ik had ook geen geld meer dus moest wederom pinnen voordat ik de bus in kon. Volgens mij was het ook niet sneller dan met de metro maar goed. Iets na acht uur was ik op Incheon airport (een van de beste vliegvelden ter wereld). Hier ingecheckt, en door de security gelopen. Na de scan gingen ze mijn backpack handmatig controleren en ik moest mijn flesje water, scheerschuim, shampoo en deodorant achterlaten. Was allemaal groter dan 100ml. Ze hebben gelijk maar wat een onzin eigenlijk. Ze hadden ook bijna mijn geurtje 1 million in beslag genomen maar dit heb ik weten te voorkomen. Zou wat zijn als ze mijn 60-70 euro flesje in beslag zouden nemen. Dan zijn de rapen gaar! Door deze vertraging hoefde ik niet lang meer te wachten. Nog een frietje met een half koude hamburger gegeten en hierna al kunnen boarden. Ik had om 9.40 uur de vlucht en volgens de piloot zouden we om twaalf uur landen. Ik keek naar buiten en zag dat er niks viel te zien door de dikke mist in China. De landing duurde maar en duurde maar wat volgens mij door de mist kwam. Uiteindelijk geland om 12.20 (inclusief uur terug in de tijd). De laatste 100 meter boven de grond zag ik pas wat gebouwen en met wat windvlagen erbij hadden we toch een goede landing. Het vliegtuig ingestapt en tegen een muur van warmte aangelopen. Op het vliegveld van Guangzhou heb ik pas om zeven uur ’s avonds de volgende vlucht naar Kathmandu. In de tussentijd mijn reisverslagen bijgewerkt, Breaking bad gekeken, gegeten en wat Budweisers gedronken. Een dag later kwam ik er pas achter hoe duur het was omdat ik nergens de koers kon vinden. Het flesje bier was al dik 6 euro! Als ik dat geweten had dan had ik in de supermarkt wat water en wat te eten gepakt. Twee uur voor het boarden ben ik bij de gate gaan zitten en hier zat Kathrin uit Oostenrijk ook te wachten. Met haar nog even gesproken over Nepal en de contactgegevens even uitgewisseld. Met haar afgesproken om morgen wat te gaan eten in Kathmandu. Om zeven uur konden we gaan boarden en veertig minuten later vertrok het vliegtuig. Tijdens de vlucht een belabberde Thaise film gezien en wat muziek geluisterd. Gedurende de vlucht kregen we regelmatig de melding voor turbulentie maar gelukkig viel het nog wel mee. Als avondeten Indiase rijst gehad wat niet te vreten was. Er zaten diverse Indiase mensen in het vliegtuig en die kozen allemaal voor de vis met rijst nadat ze de Indiase rijst hadden bekeken. Nu snap ik waarom. Iets na tien uur ’s avonds (lokale tijd) kwam ik aan in Kathmandu. Hier de formulieren voor het visum ingevuld en afgegeven. Ze hebben wel vijf minuten in mijn paspoort gekeken naar alle stempels en voorgaande visa’s voordat ik verder kon. De bus van Asian Heritage zou mij oppakken op het vleigveld maar ik zag niemand. Kathrin werd opgehaald door een auto van haar hotel dus ben ik met haar maar mee gegaan. Chauffeur heeft mij gratis in Thamel afgezet en laatste stuk heb ik gelopen. In de straat van Pilgrims, boekwinkel die totaal is afgebrand vorige week, stond de straat vol met water. Iedereen liep tot bijna aan de knieën in het water. Ik had hier geen zin in en heb voor 100 meter een taxi gepakt. Eenmaal bij het appartement deed Raj open en die was weer blij om mij te zien. Tobias was ook nog op en met hem nog even gesproken voordat ik in bed ben gedoken. Zit weer in hetzelfde appartement als de voorgaande maanden in Kathmandu. Mijn tweede thuis onderhand!

Add a comment Add a comment

Lees meer: Nepal - Part II

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.