FOTO'S VAN THAILAND OP SMUGMUG KLIK HIER :)

Dag 184 – 29 maart 2013 – Kathmandu (NEP) naar Bangkok (THAI) – 0 km

Na het ontbijt nog de laatste spullen ingepakt en niet veel later stonden Aakash en Abinesh in ons appartement. Aakash had ons een bouddhabeeldje gekocht als souvenier en volgens mij had hij er wel moeite mee dat we vertrokken na bijna vijf maanden. Voordat we vertrokken zijn we nog even bij Nilam binnen gelopen en van hem kregen we nog een sjaal. Raj die alle werkzaamheden in het appartement moet doen hebben we nog een mooie fooi achter gelaten waarvoor hij ook erg dankbaar was. Voor hem bijna een maandsalaris! Hierna was het toch tijd om de taxi in te stappen. Van iedereen afscheid genomen en Aakash ging met ons mee naar het vliegveld. Om wakrt voor 12 hadden we de vlucht met Nepal airlines die al jaren verliesgevend is. Volgens Nilam werken er 1800 mensen en hebben ze maar twee vliegtuigen. Gesponsord door de overheid dus. Aakash heeft ons staan uitzwaaien totdat we binnen in het gebouw ook daadwerkelijk uit zicht waren. Ongeveer 25% van de vluchten van Nepal airlines schijnt niet eens te vertrekken en als ze vertrekken hebben ze vertraging. Wonder boven wonder zat het ons mee en zaten we kwart voor twaalf ook in het vliegtuig. Eenmaal in het vliegtuig duurde het nog een DSCF2133 half uur voordat we vertrokken maar dan was het dan zover. Vertrek uit Nepal! Onderweg kregen we nog wat te eten en ze hadden een soort van cheesecake en die was echt super. Onderweg wat liggen knikkenbollen en na circa drie uur kwamen we aan op het vliegveld een klein stukje buiten Bangkok. Hier dachten we ineens dat we een visum nodig hebben en deze hadden wij niet. Overal stonden bordjes van visum controles etc. Wij hadden vooraf niks nagekeken en gelukkig bleken wij Nederlanders geen visum nodig te hebben vooraf. We kregen een stempel in ons paspoort en kunnen hiermee 30 dagen verblijven. Bij de Subway hebben we nog even wat gegeten voordat we naar de stad zelf vertrekken. Prijzen zijn weer een stukje hoger dan in Nepal. Via de metro die bovengronds loopt richting Bangkok zagen we al dat het in Thailand er modern en ook netjes is. Wereld van verschil met Nepal waar er weinig structuur is en overal wel afval ligt. Wat verder ook een groot verschil was is de tempratuur. Oh mijn god wat is het warm hier en ik denk dat het iets van 35 graden was. Gelukkig zaten we in de metro met airco maar we moeten er toch een keer uit. Bij een van de stations even bij de toeristeninformatie binnen gelopen en daar gevraagd in welke wijk we het beste konden verblijven.  We werden verwezen naar Phra Nakhon. Via een tuktuk, die overigens een stuk moderner, sneller en meer geluid maakt dan dat we gewend zijn, zijn we hierheen gegaan. We vroegen de chauffeur om ons bij een budget hotel af te zetten en we werden bij ‘New Siam II’ afgezet. Hier de kamers en prijzen gecontroleerd en die waren goed. Hier ingecheckt en hierna snel naar buiten om wat rond te lopen op straat. Allemaal kleine kroegjes en restaurantjes met tafeltjes op de stoep. Het is vrijdag en alles zit stampvol. Uiteindelijk wat boodschappen gedaan en op de terugweg iets moois gezien. Een Erdinger reclamebord bij een kroeg op circa 150 meter van het hotel. Morgen maar eens binnenlopen want vandaag is het wel mooi geweest.

Dag 185 – 30 maart 2013 – Bangkok (THAI) – 0 km

Vannacht met airco op de kamer goed geslapen en na een douche en ontbijt waren we iets voor twaalf klaar voor onze eerste echte dag in Bangkok. Geen flauw idee wat we willen gaan doen en hebben de boot maar gepakt. Voor net geen euro per persoon kun je de boot (OV) pakken over de Chao Phraya rivier. Helaas ging de boot de verkeerde kant op en dus moesten we uitstappen en de boot weer terug pakken. Gisteren hadden we al een toeristenkaart gekocht. Langs de rivier liggen genoeg toeristische trekpleisters en als eerste zijn er DSCF2084uitgestapt bij ‘Wat Pho’. Hier ligt onder andere de ’reclining Buddha’. Echt een gigantisch Buddhabeeld dat in een van de gebouwen ligt. Rest van de bezienswaardigheden ook nog bekeken en het zweet dreef langs je af. Langs de rivier bij een lokaal restaurantje wat Phad Thai gegeten en gelukkig waaide het er een beetje. We kregen meteen ook stokjes om mee te eten en ik wist ze wel te gebruiken maar Ben vroeg om een vork. Na de lunch hebben we de boot naar de overkant van de rivier gepakt want hier ligt de ‘Wat Arun’, ook wel de tempel van de dageraad genoemd. Deze tempel kun je via een extreem steile trap beklimmen tot ongeveer halverwege en hier het uitzicht bekeken over Bangkok . Rond half vijf waren we terug in het hotel en hier ben ik het zwembad in gesprongen. Hierna 150 meter over straat gelopen naar de kroeg waar ze Erdinger verkopen. Hier twee flessen gekocht en weer terug gelopen naar het hotel. Op de hotelkamer even op internet gezet en hierna wat gegeten in het hotel. Hierna ben ik op het terras gaan zitten om mijn tweede fles Erdinger soldaat te maken. Hier zat nog een Spaanse en met haar nog een uur gesproken. Ze zei dat we naar Koh Tao moesten gaan en dat de bekende Full Moon Party’s over gewaardeerd waren. Ze was aan het wachten op wat vrienden die ze was tegen gekomen en ze vroeg of ik zin had om mee op stap te gaan. Inmiddels al bijna middernacht en ze was al behoorlijk bezopen dus maar gaan pitten.

Add a comment Add a comment

Lees meer: Thailand

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.