FOTO'S VAN Thailand II OP SMUGMUG KLIK HIER :)

Dag 303 – 26 juli 2013 – Kathmandu (NEP) naar Bangkok (THAI) – 0 km

Vannacht werd ik wakker rond een uur of drie en was behoorlijk misselijk. Wat op bed en de bank liggen draaien maar ik viel niet meer in slaap. Rond een uur of vijf kwam het er ook aan beide kanten uit en dit bleef maar door gaan. Gezien mijn vlucht die om half twee ’s middags staat toch maar even naar de dokter. Iets voor zeven was er niks open dus bij het Mission Hospital naar binnengelopen waar ook een Nederlandse op bed lag met dezelfde klachten. Er werd eerst bloed geprikt en ik vroeg of dat naar het lab werd gebracht. ‘’Ja, het bloed is naar het lab’’. Ik had al mijn twijfels aangezien mijn Nederlandse buren naast mij het zelf naar het onderzoekslab moesten brengen. Vervolgens kreeg ik nog een zoutoplossing toegediend en een zak vol met medicijnen. Volgens mij denken ze hier daar heb je een buitenlander, laten we die maar volgooien met alles wat we hebben want die heeft toch wel verzekering. Toen ze zeiden dat ik weer kon gaan vroeg ik naar de status van mijn bloedonderzoek. Ja, dat is niet naar het lab gebracht kreeg ik te horen. Voor niks vijf liter bloed laten prikken dus. Rond half negen was ik weer weg daar en in het appartement mijn laatste spullen gepakt en een douche genomen. Ik voelde mij nog steeds niet al te best maar had ook totaal geen zin om de vlucht te annuleren. Ik zal vandaag eindelijk wegkomen uit Nepal. Afscheid genomen van Raj en hem een nette fooi gegeven. Hij heeft mijn spullen netjes in de taxi gezet en ik heb mij naar gaia laten brengen waar ik afspraak had om tien uur met Hari en Nilam. Hari was er al en Ed was er ook te vinden. Lamlendig maar aan tafel gaan zitten en met moeite een fruitjuice naar binnen gewerkt. Hari had de letter of attorney (hiermee kan Hari namens mij de zaak afhandelen) gemaakt en deze moest ik nog tekenen inclusief wat vingerafdrukken. Nilam kwam even later ook opdagen en hij moest de brief tekenen als getuige. Aangezien het bijna tijd was om te vertrekken naar het vliegveld heb ik Hari, Nilam en Ed bedankt en gedag gezegd. Op kantoor bij Asian Heritage iedereen nog even gedag gezegd en van Mina kreeg ik een sjaal om mijn nek gebonden. Hierna naar de shop van Abinesh gelopen waar Aakash en Dikyi ook niet veel later waren. Samen met hun naar het vliegveld gegaan en daar afscheid genomen. Van Dikyi ook een sjaal gekregen dus aan goed geluk geen gebrek dit keer. Aangezien het druk was ben ik vrijwel meteen in de rij gaan staan. Nadat ik van iedereen afscheid heb genomen kon ik door de eerste controle. Ik ben snel gaan inchecken zodat ik mijn bagage kwijt was, hierna naar boven voor de paspoortcontrole en security check van mijzelf en de handbagage. Ik moest nog een dik uur wachten voordat ik kon boarden. In de tussentijd de rupees zoveel mogelijk opgemaakt en gelukkig voelde ik mij inmiddels redelijk. Het vliegtuig van Thai Airways (Boeing 777-200) was modern en ik had een plek bij de nooduitgang waardoor ik twee meter beenruimte had. Dat hebben ze goed gezien bij het inchecken. Tijdens de vlucht wat afleveringen van The Big Bang Theory gekeken en hierna wat liggen knikkenbollen. Iets na zes lokale tijd kwam ik aan en het vliegveld is inmiddels bekend. Binnen enkele minuten was ik bij de visum-on-arrival, had ik mijn bagage te pakken en was ik onderweg naar de skytrain. Rond half acht was ik bij mijn hotel waar ik eerder ook verbleef (New Siam II) waar ze nog maar twee kamers hadden. Hier ingecheckt en wat gaan eten. Ik voelde mij niet geweldig dus kreeg met moeite wat vegatable fried rice. De fruitshake ging er wel bijna helemaal in dus ik had in ieder geval wat binnen. Hierna mijn mail en facebook bekeken en een serie gekeken. Rond tien uur ben ik in slaap gevallen want ik was doodop na afgelopen nacht.

Dag 304 – 27 juli 2013 – Bangkok (THAI) – 0 km

Rond tien uur werd ik wakker dus twaalf uur aan een stuk geslapen en hierna eerst een aflevering van Dexter gekeken. Ik voelde mij inmiddels weer vrij aardig en tijdens het ontbijt ging de pannenkoek met banaan bijna moeiteloos naar binnen. Na het ontbijt naar de parkeergarage gelopen waar ze mijn motor een beetje hadden verschoven maar er wel netjes een doek overeen hadden gedaan.Erg netjes! De motor startte direct dus geen problemen voor als ik vertrek.

Add a comment Add a comment

Lees meer: Thailand - Part II

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.