Voor alle foto's van Turkije zie link SmugMug of klik hier.

Dag 7 - 3 oktober 2012 – Harmanli (BUL) naar Istanbul (TUR) – 300 km

Vanochtend de laatste 35 km gereden tot aan de grens van Turkije. Bij de grensovergang moesten we vier keer ons paspoort laten zien,
twee keer de motorpapieren, bagage is gecontroleerd en tussendoor nog even een visum gehaald. Na dik een uur konden we weer door en de wegen waren weer stukken beter. Iets na de middag waren we in Istanbul en daar stonden we meer stil dan dat we reden. De tempratuur was 25 graden buiten maar met een motorpak aan voelt het toch ‘’ietsje’’ warmer. Na wat zoekwerk kwamen we aan in het centrum (Wijk Sultanahmet) en daar kreeg de motor van Ben de eerste problemen. Zijn motor raakte oververhit en daar sta je dan midden in een winkelstraat waar we eigenlijk niet mochten komen met de motor. Gelukkig staat alles op de film dus dat volgt nog binnenkort. Even later IMG 2607weer doorgereden en de motor bleef over verhit raken. Na diverse stops werden we met hulp van buschauffeurs, parkeerwachters en een travelagent richting een honda service punt gewezen. Deze hebben we nooit gevonden want het bleek een servicepunt voor bootmotoren te zijn. Even verderop lag gelukkig wel een motorzaak en schijnbaar een bekende in omstreken. Atamoto was de naam en lag in in een klein zijnstraatje die je normaal niet zou zien. Bij de motor van Ben bleek enkel de zekering stuk want de ventilator begon hierna weer te blazen (deze heeft het sinds de aankoop nooit gedaan maar omdat het niet warm is geweest tot nu toe was dit geen probleem). Verder nog nieuw koelvloeistof erin en nieuwe banden besteld die we vrijdagmiddag moeten ophalen. Bij mijn motor (Johan) heb ik de remblokken laten vervangen voor want deze waren ook aan vervanging toe en wat olie erbij gedaan. Totale kosten 110 euro voor ons beide exclusief de banden en exclusief arbeidsloon want de eigenaar Ahmet Demirtas vond ons aardige kerels (niet dat het arbeidsloon duur is maar alle beetjes helpen). Rond 7 uur ’s avonds konden we eindelijk een hostel gaan zoeken.  Op het plein in Sultanahmet werden we meteen aangesproken door iemand en we vroegen hem voor een hostel en zo zijn we bij het Orient Hostel uitgekomen. Heel bekend hostel waar veel backpackers zitten. Vandaag konden we nog een tweepersoons kamer krijgen met airco maar morgen moeten we verhuizen naar een grotere kamer voor minder geld !! ;) De avond afgesloten bij Med cezit retaurant hier vlakbij waar de eigenaar helemaal onder de indruk was van onze plannen.

Add a comment Add a comment

Lees meer: Turkije

VOORAF:

De eerste verslagen staan erop!! Voor de foto's wordt verwezen naar SmugMug (zie voorpagina voor de link) of klik hier. Ik (Johan) zal de verslagen in het Nederlands bijhouden en Ben zal ze in het Engels bijhouden.

Dag 1 - 27 september 2012 – Heibloem (NL)  naar Munchen (D) - 730 km

IMG 2431Vanochtend om 5 uur ging de wekker en na het douchen, ontbijten, laatste dingen inpakken en afscheid nemen waren we rond 7.15 uur vertrokken. Na 6 jaar dromen en een half jaar voorbereiding was het dan eindelijk zover. Le Grande Départ van Who Knows Where!! Het is wel een raar gevoel om van huis te rijden terwijl je niet precies weet wanneer je terug bent en op welke plekken je zult komen. Bij een normale vakantie weet je vrij goed wat je allemaal tegenkomt maar nu niet. Na een half uur waren we de grens al over richting Duitsland. Tot 9 uur regen gehad maar daarna was het gelukkig droog op wat enkele lokale buien na. Onderweg een ongeveer 110 kmpu gereden en tegen de avond waren we in Munchen. Het was de bedoeling dat we naar Salzburg zouden rijden maar het werd al donker en we moesten nog een camping en de tent nog opzetten. In de buurt van Munchen via het navigatiesysteem een camping gezocht. In de buurt van de het stadion van Bayern Muchen hebben we een camping gevonden, bij aankomst kwam er al directe jongeren met bier van de caming aflopen. Ja hoor, jackpot, we zitten op een oktoberfest camping  en de camping staat al goed vol. Na het inchecken werden we naar een grasveldje begeleid waar nog een paar plekjes vrij waren. Inmiddels begon het weer te regenen dus de eerste keer tent opzetten, die we nog nooit hadden opgezet, bleek moeilijker dan gedacht. Na een 5 minuten hadden we hem al staan als we de andere 85 minuten niet meetellen, nog even nog naar huis gebeld dat alles goed was gegaan en daarna richting het ‘’festivalgedeelte ‘’ van de camping gelopen.Literpullen waren voor 8 euro te krijgen maar gezien de lange dag toch maar niet. Beide een pasta gegeten en daarna terug richting de tent om nog te douchen en daarna zijn we beide vrij snel in slaap gevallen.

Add a comment Add a comment

Lees meer: Nederland t/m Bulgarije

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.